RÓLUNK
Négy évtizede segítünk
A szegedi irodában 1981. január 5-én csörrent meg először a telefon. Jelenleg 30 állandó önkéntessel, napi 24 órában állunk az elakadással küzdők rendelkezésére. Tavaly több mint 16 ezer sikeres hívást bonyolítottunk.
A leggyakoribb hívástartalmak:
- a magány,
- a párkapcsolati és munkahelyi problémák,
- a gyász,
- az egzisztenciális problémák,
a telefonok mintegy 5 százaléka öngyilkossággal kapcsolatos hívás
A legfiatalabb hívó 5, a legidősebb 92 éves volt a 42 évünk során.
Az elmúlt tíz évben megugrott a serdülők hívásainak száma, az utóbbi időben pedig természetesen a pandémiával kapcsolatos témák is gyakoriak voltak. Míg kezdetben zömmel nők telefonáltak, mára az arány megfordult, és hívóink 52 százaléka immár férfi. Ezek az elmúlt négy évtized legfőbb változásai.
Adok-kapok
Az éjszakai ügyeletet 12 órában párban látjuk el, a nappali 2*6 órán keresztül tart, a befutó hívások száma egy-egy műszak során nagyon változó. Ötször, de harmincszor is megcsörrenhet a telefon. A szolgálat anonim módon zajlik mind a hívás kezdeményezője, mind az azt fogadó önkéntes vonatkozásában.
Fizetség nem jár érte, azonban a pénznél sokkal többet kapnak az önkéntesek.
"Jónak lenni jó!"
– "Különleges közösség a miénk. Bátorítjuk, segítjük, inspiráljuk egymást, odafigyelünk a másikra. A hívóknak nemcsak adunk, de rengeteget kapunk is tőlük. A segítségnyújtás által mi is gazdagodunk" –
Szakmai segítséget mentorok nyújtanak a belépő ügyelőknek.
Heti rendszerességgel szakmai találkozót tartunk. Évente többször is lehetőség nyílik szakmai rendezvényeken való részvételre. Évi rendszerességgel többnapos csapatépítő kirándulásokat szervezünk.
Megbeszélések esténként 18:00 - 20:00 -ig